Wstecz

Karkonoska Magistrala

(xx km)

Z Harrachova aż do miejscowości Žacléř przez całe Karkonosze biegnie główna trasa narciarska zawana Magistralą Karkonoską. Z nią łączy się następnie ponad 500 km lokalnych nartostrad i biegowych tras narciarskich.

Liczba dni 1
Przeważa rodzaj transportu biegówki
Odpowiednie dla typu klientów miłośnicy przyrody , młodzi i aktywni, sportowcy, średnia generacja bez dzieci
Pora roku zima

Szlak bierze swój początek w Harrachowie, skąd wzdłuż Mumlavy biegnie w kierunku punktu o nazwie Śniadanie Krakonosza. W tym miejscu skręca w lewo w kierunku Schroniska Voseckiego, następnie do skrzyżowania szlaków Pod czterema Panami i stąd do Złotego zbocza do Schroniska Vrbaty. W tym miejscu znajduje się również najwyżej położony punkt na trasie położony na wysokości 1400 m n.p.m.. Następnie droga prowadzi drogą w kierunku Horní Mísečky, wzdłuż niebieskiej trasy zjazdowej lub drogi widokowej na zboczu Medvědína do Szpindlerowego Młyna, gdzie następuje przejazd przez miasto do kompleksu narciarskiego Svatý Petr. Dalej biegnie przez Piękną Równinę, Schonisko Klinove na Rozdrożu, stąd przez Schronisko Dworskie pod zboczem Góry Lisiej do Schroniska Leśnego a następnie do górnej stacji wyciągu narciarskiego Zahradky w Pecu Pod Śnieżką. Następnie trasa wznosi się przez Lučiny do Schroniska Kolinskiego na Czarnej Górze następnie biegnie dalej do Wielkiego Schroniska Pardubickiego, Niebieskich kamieni i schroniska Krausów, skąd prowadzi przez Domky Weissa do Horního Maršova. Następnie rozpoczyna się ostatni odcinek szlaku biegnący do Schroniska Rychorskiego następnie wzdłuż szczytu i na celnej drodze do Górnych Albeřic, do Schroniska Lysečinskiego i stąd przez Cestník na Schroniska przygraniczne w Małej Upie Z Rychor prowadzi skręt do Žacléřa.

• Harrachov - Špindlerův Mlýn

(zimowa trasa dla narciarzy biegowych, 19.9 km)
    Informacje o wysokości nad poziomem morza: początek - 713 m (minimalny), koniec - 749 m, podjechano - 1051 m, zjechano - 1018 m, maksymalny - 1403 m

• Špindlerův Mlýn - Pec pod Sněžkou - Horní Maršov

(zimowa trasa dla narciarzy biegowych, 35 km)
    Informacje o wysokości nad poziomem morza: początek - 728 m, koniec - 614 m (minimalny), podjechano - 1833 m, zjechano - 1943 m, maksymalny - 1305 m

• Horní Maršov - Žacléř

(zimowa trasa dla narciarzy biegowych, 9.4 km)
    Informacje o wysokości nad poziomem morza: początek - 586 m (minimalny), koniec - 672 m, podjechano - 474 m, zjechano - 386 m, maksymalny - 999 m